Marketing & Social Media

Marketing is inhoudelijk de laatste jaren sterk veranderd. Natuurlijk blijft een goede Corporate
ID van groot belang voor het “gezicht” van de organisatie en voor de merken, producten of diensten.
Echter de hele wijze van een product in de markt zetten is veranderd.

De aloude “push” methode om
producten in de markt te zetten (veelal met de nadruk op specificaties, prijs en beschikbaarheid)
is anno 2018 minder effectief. In navolging van het succes in de B2C markt, zien we nu ook organisaties
in de zakelijke markt die een zogenaamde “Omni Channel” strategie toepassen. Hierbij staat niet zozeer
het product centraal, maar de beleving van het merk of de ervaring die de eindgebruiker met de producten
heeft.

Door een optimale mix van Social Media-kanalen wordt dus de eindklant van het product centraal
gesteld en draagt een Omni Channel strategie bij aan een naadloos afgestemde ervaring op uw producten
en uw organisatie. Dit is mogelijk voor enkel informatie of advies, maar ook voor levering en service
direct, of juist via een Channel Partner met een specifieke toegevoegde waarde wanneer de klant dit nodig heeft.

Met een moderne marketingstrategie, gecombineerd met goede ondersteunende klantprocessen, kunnen zelfs
kleine MKB-bedrijven een wereldwijd marktaandeel in een niche verkrijgen zonder een onevenredig hoog marketingbudget.

Koolen Business Development heeft een ruime ervaring met het opzetten van een marketingstrategie inclusief
de inzet van Social Media. Veelal combineren wij deze strategie met een afgestemde salesstrategie en
betrekken wij hier ook uw Product Developers bij.

Zo worden techniek en sales & marketing verbonden
en werken ze als één professionele organisatie aan een gezamenlijk doel. De kans op succes is op deze manier
vele malen groter!